Gestió Operativa d'una Clínica Dental

Inscripcions

Gestió Operativa d'una Clínica Dental

Curs d'extensió universitària | Titulació de la Universitat de Barcelona

Preu col·legiat

1.255

Preu no col·legiat

1.255

Els alumnes que vulguin fraccionar l'import del curs, poden fer-ho trucant al Col·legi. El fraccionament es realitza a través del Banc Sabadell Consumer.




La gestió operativa d’una clínica dental implica coneixements i habilitats en àmbits com el màrqueting, el treball en equip, la gestió o la qualitat. Els professionals de les clíniques solen procedir d’altres formacions prèvies, sense estar habituats a aquestes tècniques de gestió operativa.

El curs de Gestió Operativa d’una Clínica Dental t’ofereix la visió integral de la gestió i organització de la clínica així com eines per realitzar la transició digital del centre odontològic, element clau per a la competitivitat i rendibilitat. Amb els coneixements adquirits podràs, amb responsabilitat, professionalitat i autonomia, aportar valor per millorar el servei, adaptar-lo a les necessitats dels pacients i implementar sistemes de qualitat. Alhora, adquiriràs els coneixements necessaris per desenvolupar estratègies i habilitats comunicatives per millorar el tracte i l’atenció als clients, aprendràs a establir campanyes de màrqueting per atreure el públic i, finalment, gestionar l’equip intern.  

Aquest programa, dut a terme en col·laboració amb IL3-UB i adreçat a la pràctica professional del personal del sector de l’odontologia, compta amb 7 edicions i està dissenyat i impartit per professionals en actiu.

El programa s’imparteix íntegrament en castellà, tot i que, en alguns mòduls, a més del castellà, l’estudiant també tindrà accés a la documentació acadèmica en català.

OBJECTIUS


  • Capacitar als professionals del sector de l'odontologia dels principals aspectes per mantenir la competitivitat de la clínica dental.
  • Adquirir coneixements tècnics, clínics i organitzatius.
  • Treballar aspectes clau com és la transició digital del centre o estratègies de màrqueting per atraure o fidelitzar als clients.
  • Conèixer quines són les normatives actuals.
  • Obrir noves oportunitats professionals més enllà de la pràctica clínica.
TRES RAONS PER ESCOLLIR-LO


  • T’aporta habilitats de gestió, màrqueting, treball en equip i qualitat en clíniques dentals.
  • Et permet convertir-te en un professional de valor que faci aportacions clau en la dinàmica de la clínica.
  • Orientat a la pràctica, de la mà d’experts professionals en actiu.


 
 
ACREDITACIÓ ACADÈMICA


Certificat Superior Universitari per la Universitat de Barcelona.

Curs propi dissenyat segons les directrius de l'Espai Europeu d'Educació Superior i equivalent a 10 crèdits ECTS.

PROGRAMA


1. Gestió i administració bàsica de la clínica

1.1. Gestió i administració de la clínica. L'enfocament operatiu de la consulta.

  • Autolideratge. Avaluació del comportament. Progrés personal i pla de carrera. Know-how en la consulta.

1.2. Legislació.

  • Obertura d'una clínica dental: requisits legals. Llei de protecció de dades.
  • Legislació laboral: riscos laborals.


2. Sistema de gestió de qualitat i procés de digitalització

2.1. Sistemes de gestió de qualitat.

  • Models de qualitat.
  • Grups de millora. Tècniques de treball en equip. Instruments d'anàlisis i millora contínua.
  • Gestió per processos.

2.2. Procés de digitalització de la clínica.

  • La transició digital de la clínica dental. Concepte de digitalització en odontologia.
  • Claus de la transformació digital. Elements implicats.
  • Inversions. Càlcul de rendibilitat adaptat a diferents tipus de centres.
  • Inversió i rendibilitat en la transició digital de la clínica dental.


3. Màrqueting de serveis i comunicació

3.1. Màrqueting de serveis.

  • Introducció al màrqueting. Màrqueting de serveis. Estudi de mercat. DAFO.
  • Tipus de màrqueting: ambient marketing, trade marketing, inbound marketing, màrqueting emocional, màrqueting de guerrilla, ambush marketing, email marketing, neuromarketing, mobile marketing.
  • Las 4 P del marketing mix.
  • Publicitat.
  • Relacions públiques.
  • Les xarxes socials: Facebook, Twitter, LinkedIn, Pinterest, Google+, etc. Pla de màrqueting.

3.2. Comunicació interna.

  • Intel·ligència emocional. Comunicar i emocionar. Branding. Com crear marca.
  • Gestió de l'agenda. Gestió del temps.
  • Gestió del capital humà. Clima laboral. La base de dades com a oportunitat. Relació amb els proveïdors.
  • Gestió de la morositat.
  • Atenció telefònica i presencial. Presentació de pressupostos. Gestió de queixes.
  • Fidelització.

3.3. Comunicació externa. La pàgina web.

  • Analítica web. Com interpretar les dades. Relació amb l'entorn. Com ens posicionem. Campanyes de comunicació en línia.
  • Conversió de les visites a la web en pacients rendibles.


Dades bàsiques

Crèdits: 10 ECTS

Idioma: Castellà

Dates: 28/10/2025 - 30/5/2026

Modalitat: A distància.

Horari: Sessions per videoconferència els dissabtes, de 9:00h a 14:00h i de 15:00h a 18:00h segons calendari. 


PONENTS

Dr. Carles Subirà
Direcció

Metge estomatòleg. Professor titular Facultat d'Odontologia de la Universitat de Barcelona (UB). Codirector de l'Màster en Odontologia Integrada d'Adults de la UB. Postgrau en Periodòncia Clínica per la Universitat de Göteborg. 

Gregorio Casamayor

Coordinació

Professor associat de la Facultat de Pedagogia de la Universitat de Barcelona (des de 2010). Director acadèmic de l'Institut de formació contínua IL3 de la Universitat de Barcelona (juliol 2005-2010). Coautor i coordinador del llibre "La formació on line. Una mirada integral sobre l'e-learning, b-learning ... ", Barcelona, Graó, 2008.

Dr. Felipe A. Saez

Llicenciat en Odontologia. Formació de postgrau en Direcció i Gestió de Clíniques al W.T.V Management Institute amb convalidació universitària de la University of the State of New York. Fundador i director general de Grup Amenta. Autor de el llibre Com crear i gestionar la teva consulta. Professor d'Odontologia de la Universitat Catòlica San Antonio de Múrcia (UCAM).

Jordi Gallejones

Enginyer Tècnic en Informàtica de Gestió per la UOC, Universitat Oberta de Catalunya. Actualment és CEO i consultor en Màrqueting online a imas3 on assessora empreses i professionals en tècniques de captació i fidelització de clients mitjançant estratègies de màrqueting a Internet. Professor sobre Màrqueting a Internet realitzat al COEC (Col·legi d'Odontòlegs i Estomatòlegs de Catalunya) el 2011.

Olga Serra

 Actualment Directora d'infermeria dels centres Vithas Salut i Vithas Hospital Montserrat. Ex-Directora de Qualitat de la Fundació Josep Finestres. Grup Universitat de Barcelona: Hospital Odontològic UB i Hospital Podológico UB. Responsable de formació, comunicació i imatge corporativa. Període 2012 - 2017. Formada en el model d'excel·lència europeu EFQM com a assessora i avaluadora. Club Excel·lència en Gestió, CEG. Partners EFQM Espanya.

Eva Lema Demarchi

Llicenciada en pedagogia (UB), especialitzada en formació d’empresa amb 15 anys d’experiència en diferents sectors, entre d’altres al Servei d’Emergències Mèdiques. Màster en disseny i producció de materials multimèdia (UBV), Especialització en Comunitats Virtuals i Xarxes socials (UOC). Moodle Course Creator Certificate. (CV&A Consulting). Tutora i dinamitzadora online en diversos cursos.

Núria Tabares

Consultora de neuromarqueting i RH-Coach Laboral i Executiu. Professora Associada Facultat Economia i Empresa UAB Coautora del Llibre: Neuromarketing per veterinaris. Enamora el teu client. Llicenciada en Veterinària 1997. Postgrau de Coaching a l'Entorn Laboral en 2017. Ex-Vice-presidenta de AGESVET (Associació Gestió Veterinària) Ex-membre comitè tècnic del Col·legi de Veterinaris de Barcelona. Ex-Presidenta de la Patronal Veterinària de Barcelona.

Maria Soledad Mestre

Advocada en exercici i consultora amb més de 25 anys d'experiència en assessoria legal a entitats públiques i privades. Especialitzada en assessoria jurídica a institucions privades, particulars i corporacions públiques en àrees del dret sanitari, de comerç, de consum, de protecció de dades i e-commerce.

Domènec Huguet

Llicenciat en Biologia, MBA per ESADE, consultor de gestió de clíniques dentals.

Inscripcions

Data i Hora
dimarts, 28 d’octubre de 2025
Inicia - 0:00 (Europe/Madrid)
dissabte, 30 de maig de 2026
Final - 0:00 (Europe/Madrid)
Afegeix al Calendari
Ubicació

Col·legi d'Higienistes Dentals de Catalunya

C. de Casp 130, 3a planta, despatx 11
08013 Barcelona (Barcelona)
Espanya
934101031

Veure l'adreça

Organitzador

Col·legi d'Higienistes Dentals de Catalunya

934101031
Compartiu aquest curs: